Fotó: Klenovics Gábor

Idén is megrendezésre került a több évtizedes múltra visszatekintő július 5-i hagyományos Magyar Szövetséges (MKP-s) kirándulás. A hosszú hétvégére való tekintettel idén két naposra megnyúlt utazás Nyugat-Magyaroszág ékkövébe, Kőszegre kalauzolta a busznyi szenci és Szenc-környéki "zarándokot".../kg062

Utunkat pénteken reggel a szenci autóbuszpályaudvaron kezdtük meg, majd megáltunk Fertődön, hogy meglátogassuk a gyönyörűen felújított és fénykorának pompáját idéző Esterházy kastélyt és annak rózsakertjét.

Uticélunkra, Kőszegre kicsivel 2 óra előtt érkeztünk, ahol már várt bennünket Kőváry Lajos idegenvezető, hogy egy belvárosi séta során megmutassa nekünk Kőszeg nevezetességeit. A kőszegi városházán, amely Magyarország legrégebbi, kezdetektől városházaként működő épülete, Básty Béla polgármester úr fogadott és látott vendégül bennünket és mesélt a város és lakosainak életéről. Ezt követően a Jurisics vára látogattunk, ahol megnéztük a Kőszeg régmúltját bemutató kiállitási anyagot, betekintést nyertünk a Szőlő Jövésének Könyvébe, megkongathattuk a vár tornyában lévő harangot.

A Patikamúzeumban felmásztunk a drogpadlásra és gyönyörködhettünk a patika több száz éves, eredeti fa bútorzatában. A gyönyörűen felújított Zsinagóga és a Koronaőrző bunker meglátogatása is rengeteg élménnyel és új információval tette gazdagabbá a résztvevőket. Ezt követően a meredek Kálvária leküzdésével eljutottunk a közelmúltban felújitott Kálváriatemplomba, ahonnan gyönyörű kilátás nyilik a városra és a fölötte elterülő szőlőültetvényekre és erdőségeire. A Trianoni emlékműnél a történelem viszontagásgairól elmélkedtünk.

Utolsó megállóként ellátogattunk a Cáki Pincesorra, ahol zsupfedeles, vályogpincékben ismerkedhettünk a borkészités elengedhetetlen kellékeivel és szomjunkat egy jól behűtött finom helyi borral olthattuk.