Foto: Agárdy Gábor, Duray Zoli

A testvérvárosi szerződés aláírása után a szenciek az MKP szervezésében kirándultak Kőszegre…/ag

Az időjárás változékony volt, kicsit esett is, de déutánra már jó idő lett. Fogadott minket a város vezetése, élén Huber László polgármesterrel.  A hagyományos bevásárlás után Tóth László főosztályvezető kalauzolt az óváros és a vár külső megtekintésében, majd a Városi  Múzeum igazgatója mutatta be a vármúzeumot és a belső várat. Majd három csoportban megtekintettük a patikamúzeumot, a kézművesek múzeumát és a város tornyát, ahonnan pazar kilátás nyílt a város környékére. Városunk nagyvonalú partnere ebédre vendégül látta az egész csapatot, majd a felfrissülés után megtekintettük Kőszeg egyik legszebb épületét- a Jézus Szíve templomot, ahol  Várady Szilárd városi képviselő  kalauzolt bennünket. Orgonamuzsikát is hallgattunk, majd az orgona kiséretével elénekeltük a Himnuszt. Utána megtekintettük a főteret és egy kis pihenő után elsétáltunk a Tóth-pincészet kerthelységébe, ahol borkóstolóval egybekötött  finom „disznóságokat“ vacsoráztunk (közben persze focit is lehetett nézni). Az öt fajta borhoz magyarázó szöveget is kaptunk, majd egy kicsit kisérleteztünk is – megpróbáltunk egy cuvée-t összeállítani. A többségi vélemény szerint jó volt a borok mintaválasztása.  Fél kilenc körül elbúcsúztunk kedves vendéglátóinktól és hazaindultunk.

Igazán köszönet illeti Kőszeg városát és Vezetését, hogy lehetővé tették számunkra közelebbről is  megismerni testvérvárosunkat! Nagyvonalúságukért  valamint türelmükért  hála és köszönet!